©2019 door Fleur Puls

• Fleur Puls

Wintersport Feldberg

Vorige week zondagochtend vertrok ik samen met een vriend richting het prachtige Zwarte Woud in Zuid-Duitsland voor mijn eerste echte sneeuwvakantie zonder mijn ouders. Wat heb ik allemaal gedaan? En wat waren typische Duitse gerechten die ik heb geprobeerd? Je leest en ziet het allemaal in dit reisverslag!

Afgelopen november kreeg ik zin om op wintersport te gaan. Ik ging altijd al met mijn ouders op wintersport maar sinds een paar jaar doen we dit niet meer. Elke winter kriebelt het weer en wil ik graag op wintersport. Nu ik zelf mijn rijbewijs heb, kan het ook daadwerkelijk gebeuren!

Zondag 17 februari:

Na een lange reisdag kwamen we ’s avonds aan bij het hotel in Todtmoos. Het is gelukkig nog licht als we aankomen. Na onze tassen in de hotelkamer gelegd te hebben gingen we de omgeving verkennen en daarna hebben we gegeten in het hotel. Ons hotel heeft het ontbijt en avondeten inbegrepen dus dat was top. Het eten was prima te doen, al helemaal als je weet wat ik ervoor betaald heb ;).

Maandag 18 februari:

Vroeg uit de veren voor mijn eerste skidag. Ik huurde materiaal bij de verhuur naast ons hotel, ideaal op loopafstand en daarna kon de eerste skidag beginnen. Met de sleeplift omhoog en van de blauwe piste naar beneden. Dat ging eigenlijk zo goed dat we best wel een stukje het gebied in konden gaan.

Binnen een uur had ik al enkele rode afdalingen te pakken en zelfs een stukje off piste. Ik keek mijn ogen uit, het gebied was werkelijk prachtig! Na een lange dag op de piste besloten we terug te gaan naar het hotel om te gaan douchen. Daarna hebben we eventjes geslapen en zijn we weer verder gegaan, snowboarden is zwaar!

De bestuurders van een snowcat machine zorgen er elke avond en nacht voor dat de pistes worden geprepareerd zodat er de volgende ochtend weer fijn naar beneden geskied kan worden. Hier gingen we in de avond even naar kijken. Daarna gingen we slapen.

Dinsdag 19 februari:

Opnieuw vroeg uit de veren want om 8 uur was het ontbijt. Daarna ben ik de pistes op gegaan voor een ochtendje skiën. We namen een break rond lunchtijd en probeerde een typisch wintersport gerecht: Kaiserschmarren. Een soort luchtige dikke pannenkoek stukjes die gegeten worden met rozijnen en appelmoes.

In de avond besloot ik om nog even een rondje hard te lopen. Het gebied in het Zwarte Woud schijnt schitterend te zijn en dit is zeker niet gelogen! Het was echt de meest mooie run ooit langs een bevroren meer tussen de bergen mét een brandend zonnetje.

Na een warme douche maakten we ons klaar voor het avondeten. Na het avondeten zijn we lekker naar onze kamer gegaan, hebben we een film gekeken en zijn we gaan slapen.

Woensdag 20 februari:

Helaas alweer de laatste dag van deze mooie wintersport vakantie. Eerst gingen we natuurlijk weer ontbijten. Daarna heb ik nog een paar pistes gepakt en na de lunch was het tijd voor een andere wintersport activiteit: sleeën! Er waren verschillende slee parcours op de berg waar we ook gingen snowboarden. Het sleeën was erg leuk en is echt niet alleen voor kleine kinderen. Doordat het een parkours is op de berg gaat het vrij hard! We hebben erg veel gelachen.

Nadat we ons omgekleed hadden zochten we een waterval op in Todtnau. Deze lag direct langs de weg dus het was makkelijk te bereiken. De waterval was erg mooi en ook vrij hoog!

Donderdag 21 februari:

Rond het middag uur hebben we snel wat gegeten en zijn we in de auto gestapt om terug naar huis te gaan. Het was een top mid-weekje.

Ik hoop dat jullie op deze manier mijn week een beetje mee hebben kunnen meebeleven. En het leuk vonden om te lezen. Ik vond het in ieder geval echt een fantastische week en kan niet wachten om weer eens terug te gaan!